استرس خود را برای یک زندگی شادتر مدیریت کنید

استرس خود را برای یک زندگی شادتر مدیریت کنید

استرس واقعاً از بسیاری جهات می تواند زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد. استرس منفی می تواند بر سلامت جسمی و روانی ما تأثیر بگذارد. وقتی استرس به درستی کنترل نشود ، کیفیت زندگی روزمره به طور قابل توجهی کاهش می یابد. از آنجا که استرس چیزی است که همه در درجات مختلف تجربه می کنند ، یادگیری نحوه مدیریت موفقیت آمیز آن بسیار مهم است. این مقاله ایده های ارزشمندی را ارائه می دهد که می توانید در برنامه مدیریت استرس خود بگنجانید.

اطمینان حاصل کنید که خیلی زیاد هزینه نمی کنید. اگر احساس استرس می کنید ، به خصوص در محل کار ، این ممکن است به این دلیل باشد که سعی می کنید همزمان کار بیش از حد انجام دهید. از درخواست کمک نترسید. اگر قادر به تحمل بار کاری خود نیستید ، رئیس خود را در جریان بگذارید. اغلب اوقات ، رئیس شما از کمک به شما کمک می کند تا شخصی را پیدا کنید که بتواند به شما کمک کند.

وقتی استرس شما را تحت فشار قرار می دهد به آرامش فکر کنید. سعی کنید خود را در دوش آب گرم یا حمام تصور کنید و تماشا کنید که موجی از آرامش استرس شما را از تخلیه خارج می کند. همچنین سعی کنید چشمان خود را ببندید ، نفس راحتی بکشید و صحنه ای آرام را مانند اقیانوس در یک روز زیبا تابستان به تصویر بکشید.

لیستی از عوامل استرس زا تهیه کنید و با توجه به میزان استرسی که ایجاد می کنند ، آنها را از یک تا ده شماره گذاری کنید. با مسائل جزئی به عنوان 1 شروع کنید ، تا فاجعه در 10. این واقعا می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید که بیش از جزئیات جزئی استرس نداشته باشید.

تنفس برای کاهش استرس معجزه می کند. نفس عمیق بکشید ، این امر به اکسیژن رسانی خون کمک می کند و می تواند به شما در آرامش فوری کمک کند. اگر نفس کم عمیق بکشید ، باعث تندتر شدن ضربان قلب و تنش عضلات می شود. در عوض ، نفس عمیق بکشید ، از طریق بینی نفس بکشید ، چند ثانیه در این حالت بمانید و سپس از طریق بینی نفس خود را بیرون دهید.

خواندن! یک نکته عالی که می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند ، خواندن ساده کتاب است! شگفت زده خواهید شد که اگر دفعه بعدی که دچار استرس شدید کتابی را بردارید ، چقدر احساس آرامش خواهید کرد. خواندن کتاب همیشه ذهن شما را به مکان دیگری می برد.

یک نکته عالی که می تواند به شما کمک کند سطح استرس خود را پایین نگه دارید ، این است که به راحتی یک نفر را بغل کنید. عمل بدنی دادن یا در آغوش گرفتن یکی از بهترین راه ها برای کاهش استرس است. شما چیزی جز گرما احساس نخواهید کرد و متوجه خواهید شد که آنقدر مضطرب نیستید.

برای اینکه سطح استرس خود را کنترل نکنید ، سعی کنید نامه ای بسیار گرافیکی یا ناپسند را روی کاغذ بنویسید که تمام پرخاشگری شما را به صورت کلامی آزاد کند. بسیاری از افراد پس از درک آن با نوشتن آن احساس بهتری پیدا می کنند. طوری بنویسید که هیچ کس آن را نخواند و تا آنجا که ممکن است واضح بنویسید. پس از آن آن را کاملا نابود کنید.

با استرس مبارزه کنید. اکثر مردم از آن چیز یا چیزهایی که باعث استرس آنها شده شکایت دارند ، اما همه اینها باعث می شود تا وضعیت بیشتر استرس زا باشد. تمرکز خود را بر این بگذارید که به جای پرداختن به اوضاع ، اوضاع را برطرف کنید. اگر خوشحال نیستید ، آن را تغییر دهید ، اجازه ندهید که شما را تغییر دهد.

وقتی احساس ضعف و استرس دارید ، با دوست پسر یا دوست دختر خود تماس بگیرید و به آنها بگویید که چقدر آنها را دوست دارید. این باعث می شود لبخندی بر لب آنها بنشیند که به طور غیر مستقیم باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید. برای به حداکثر رساندن احساسی که در طول روز دارید با یکی از عزیزان خود تماس بگیرید.

اگر بیشتر اوقات روز بیرون و بیرون باشید ، دائماً در نور خواهید بود. وقتی به خانه رسیدید ، یک کاری که باید انجام دهید این است که چراغ ها را تا حد ممکن کم کنید. نور تنش زیادی را روی چشم ایجاد می کند ، که می تواند سطح استرس شما را بالا ببرد.

وقتی می خواهید میزان استرسی را که در طول روز با آن روبرو هستید ، صبر و تحمل یکی از مهمترین موارد است. سعی کنید اینقدر به خودتان فشار وارد نکنید که کارها فوراً انجام شود. به خود بگویید که با گذشت زمان ، همه چیز پیش می آید تا فشار داخلی شما کاهش یابد.

اطمینان حاصل کنید که مدیریت صحیح پول را انجام می دهید تا هنگام رسیدن زمان پرداخت قبض های خود را در چاله ای پیدا نکنید. برای خرید وسایل غیرضروری هزینه نکنید ، که باعث می شود در پایان ماه آن را خیلی نزدیک قطع کنید. مدیریت صحیح پول برای کاهش تنش و فشار مهم است.

وسوسه نشوید از مواد مخدر ، قانونی یا غیر آن استفاده کنید. گرچه ممکن است طبیعی ترین چیز در جهان باشد که برای کاهش سطح استرس به الکل ، سیگار یا سایر داروها روی بیاوریم ، حقیقت این است که این داروها فقط مشکلات ما را بالا می برند. در حقیقت منجر به افزایش استرس می شوند ، نه کاهش استرس. ما نسبت به مواردی که در وهله اول باعث استرس ما می شوند ، بیش از حد حساس می شویم.

باز هم ، استرس چیزی است که از بین نخواهد رفت. این فقط بخشی از زندگی روزمره است. با این حال ، یادگیری نحوه مدیریت آن کار دشواری نیست و هنگامی که یادگیری برخی از روش های انجام این کار را شروع کنید ، زندگی شما می تواند در بسیاری از سطوح بهبود یابد. می توانید با امتحان برخی از تکنیک های مفید و آسان که در این مقاله شرح داده شده شروع کنید.

درباره admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *