اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی با فیلم و بازی

راهنمایی برای خرید بهترین مارک تلفن همراه متناسب با نیاز و پول شما

اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی با فیلم و بازی

۸۱ بازديد


می توان گفت که امروزه بیشتر افراد دارای یک گوشی موبایل هوشمند هستند و به اینترنت دسترسی دارند. بنابراین برقراری ارتباط و بدست آوردن اطلاعات در هر زمینه ای کار بسیار آسانی به حساب می آید. پس چه بهتر که از این وسیله که در تمامی لحظات همراه ماست، استفاده ی درستی داشته باشیم تا موجب پیشرفت و موفقیت ما شود. اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در دنیای ارتباطات امروز، از کسی پوشیده نیست. اما همیشه کمبود وقت و مشغله ی زیاد برای شرکت کردن در دوره های آموزش زبان انگلیسی وجود داشته و دارد. با استفاده از نرم افزار های مخصوص اندروید، IOS و ویندوز، این امکان وجود دارد که در هر ساعتی از روز و در هر کجا که باشید ، بتوانید به یادگیری زبان بپردازید و مهارت های خود را ارتقا بخشید.

نرم افزار های متنوع زیادی در رابطه با آموزش زبان انگلیسی متناسب با نیازهای مختلف وجود دارند. از جمله نرم افزار های ویژه افراد مبتدی ، آموزش زبان کودکان ، نرم افزار آمادگی آزمون آیلتس IELTS ، نرم افزار آموزش واژگان آزمون آیلتس یا تافل ، اپلیکیشن آموزش گرامر از مبتدی تا پیشرفته و …. بسیاری دیگر که هر کدام پاسخ گوی نیازهای مختلف در حوزه ی یادگیری زبان انگلیسی هستند.

 

اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی مناسب چه کسانی هستند؟

چه شما برای یادگیری زبان انگلیسی در دوره ها و کلاس های حضوری شرکت کنید یا در دوره های آنلاین آموزش زبان ثبت نام کنید، همیشه می توانید از اپلیکیشن ها و نرم افزار های مختلف زبان برای افزایش مهارت خود یا تمرین بیشتر استفاده کنید. همچنین اگر شما تصمیم گرفته اید زبان انگلیسی را در منزل یا در مسیری که هر روز برای رفت و آمد طی میکنید، مطالعه کنید، استفاده از نرم افزار یادگیری زبان ، گزینه ی بسیار مناسبی برای شما است زیرا که نیاز به حمل کتاب های بزرگ و سنگین با خود را ندارید و همه جا می توانید در حال مطالعه و یادگیری باشید.


کودکان زیر 7 سال نیز براحتی می توانند با استفاده از اپلیکیشن های گوشی موبایل زبان انگلیسی یاد بگیرند. نرم افزارهای بسیاری در خصوص آموزش به کودکان وجود دارند که به وسیله ی بازی ها و آهنگ های شاد کودکانه علاوه بر سرگرم کردن کودکان، زبان انگلیسی را بدون دردسر و هزینه ی کلاس های زبان به آن ها آموزش می دهند. علاوه بر این ها اگر شما در دوره های آزمون های معتبر مانند آیلتس یا تافل شرکت می کنید یا قصد دارید خودتان در منزل برای این آزمون ها مطالعه کنید، علاوه بر استفاده از کتاب های معتبر، می توانید از نرم افزار های متنوعی در این زمینه بهره ببرید تا آمادگی لازم را بدست آورید و مطالب آموخته شده را به صورت مرتب مرور و تمرین کنید.

یا ممکن است شما فقط در یک مبحث از زبان انگلیسی مثلا واژگان ( Vocabulary )، مهارت شنیداری ( Listening ) یا گرامر ( Grammar ) ضعف داشته باشید و بخواهید به صورت اختصاصی آن را مطالعه کنید، که استفاده از این اپلیکیشن ها می تواند بسیار کاربردی و مفید باشند. نکته مهم دیگری که باید آن را در نظر بگیرید این است که تمام نرم افزار های موجود در این لیست را دانلود نکنید زیرا که شما را بیشتر گیج و سردرگم می کنند. توصیه می کنیم که فقط از یک یا دو تا از این نرم افزار ها استفاده کنید.

 

نحوه ی استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

همان طور که می دانید برای اثر بخش بودن هر روش از یادگیری باید طبق برنامه ای صحیح پیش رفت. اگر برای استفاده از نرم افزار ها هیچ برنامه ای نداشته باشید مطمئنا نتیجه ای نخواهید گرفت و وقت خود را بیهوده هدر داده اید. اکثر نرم افزار های یادگیری زبان انگلیسی دارای یادآور ( Reminder ) هستند که طبق تنظیماتی که شما از قبل در آن ها مشخص می کنید در ساعت خاصی به شما یادآوری می کند که به سراغ یادگیری بروید. برای یادگیری ، حتما باید مرور و تکرار داشته باشید. پس نباید درسنامه های نرم افزار را پشت سر هم بدون وقفه مطالعه کنید بلکه بایستی زمانی را برای مرور در نظر بگیرید. مثلا پنج شنبه ها مطالب آموخته شده در آن هفته و جمعه تمامی مطالب قبلی را دوره کنید.

پیشنهاد می شود که فقط از یک روش برای یادگیری استفاده نکنید، در کنار اپلیکیشن ها حتما از کتاب ها ، فیلم ، سریال و موسیقی نیز برای درک بیشتر زبان در موقعیت های مختلف بهره مند شوید. عامل بسیار مهم در مورد نرم افزار ها و اپلیکیشن ها این است که تنوع محصولات در این زمینه بسیار زیاد است و همین موضوع انتخاب یک اپلیکیشن استاندارد و کارآمد را سخت می کند. پس بهتر است قبل از هزینه برای نرم افزاری در مورد آن خوب تحقیق کنید تا در فرآیند یادگیری دچار مشکل نشوید و وقت و انرژی شما بیهوده هدر نرود.

 

نرم افزار ها و اپلیکیشن های معتبر و برتر در آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی رزتا استون Rosetta Stone

 

نرم افزار رزتا استون Rosetta Stone برنامه ای بسیار متفاوت نسبت به سایر اپلیکیشن های موجود در بازار است که برای یادگیری زبان انگلیسی به شیوه ای متفاوت عمل می کند.این برنامه قابل استفاده برای همه افراد است و هم کودکان و دانش آموزان و هم بزرگسالان می توانند از آن استفاده کنند. این اپلیکیشن به مدت بیست سال است که توسط میلیون ها کاربر مورد استفاده قرار می گیرد و مطالب و دروس موجود هر ساله توسط اساتید برتر مورد بررسی قرار می گیرد و آپدیت می شوند و برای هر دو سیستم عامل انروید وIOS قابل استفاده است. این سیستم همچنین دارای بستری است که به شما این امکان را می دهد تا هر درس دیگر را به یک مربی برنامه ریزی کنید و پیش ببرید.

 

نرم افزار آموزش زبان انگلیسی Duolingo

 

نرم افزار دولینگو Duolingo یکی از محبوب ترین نرم افزار های زبان انگلیسی با بیش از 200 میلیون کاربر در دنیا است. شما با استفاده از این نرم افزار به نوعی معتاد یادگیری زبان می شوید زیرا که آموزش در Duolingo به همراه طیف وسیعی از فعالیت ها و بازی ها طراحی شده است که با استفاده از سیستم پاداش دهی شما را به ادامه ی بازی و یادگیری ترغیب می کند.

Duolingo یکی از بهترین برنامه های رایگان آموزش انگلیسی است. در این نرم افزار گرامر، تلفظ، واژگان، عبارات و اصطاحات مکالمه انگلیسی آموزش داده می شود. نکته ی بسیار مثبت در مورد این برنامه این است که پیشرفت روزانه شما به صورت خودکار بررسی و ردیابی می شود و گزارش پیشرفت شما را در پایان هر درس اعلام می کند. تنها مشکل این نرم افزار این است که یاد گیری زبان انگلیسی بر مبنای زبان فارسی و انگلیسی در آن وجود ندارد.

 

نرم افزار آموزش زبان BUSUU

 

نرم افزار بوسو Busuu Learning Language که هم برای اندروید Android و هم iPhone وiPad قابل استفاده است از دیگر نرم افزار های محبوب یادگیزی زبان انگلیسی است که برای افراد مبتدی نیز بسیار مناسب می باشد. این اپلیکیشن توسط زبان شناسان طراحی شده است که با بهره گیری از هوش مصنوعی و مبانی تعامل انسانی، فرآیند آموزش را سریعتر پیش می برد. این اپ شامل دوره های آموزشی مخصوص 12 زبان وبرای بیش از 90 میلیون زبان آموز در سراسر جهان می باشد. دروس شامل مهارت های خواندن (Reading) ، نوشتن (Writing) ، صحبت کردن(Speaking) ، املا(Dictation) و عبارات کاربردی است. در این برنامه آموزش به صورت آنلاین طراحی شده است و دارای فایلهای صوتی و ویدیویی مختلف است که به تقویت مهارتهای صحبت کردن (Speaking) و گوش کردن (Listening) شما کمک میکنند. نکته بسیار جالب در مورد این نرم افزار این است که در هنگام شروع به کار با برنامه از شما تعیین سطح آنلاین گرفته می شود تا راحت تر دروس متناسب با خود را پیدا کنید و وقت تان هدر نرود.

در نرم افزار Busuu شما قادر خواهید بود با انگلیسی زبانان بومی (native speaker) صحبت کنید تا از مطالب آموخته شده در دنیای واقعی استفاده کنید. در این اپلیکیشن می توانید با سایر افرادی که زبان یاد می گیرند یا زبان آموزان پیشرفته ارتباط برقرار کنید. از جمله مزیت های این نرم افزار این است که می توانید دروس مختلف را بارگزاری کنید تا در حالت آفلاین نیز از آن ها به راحتی استفاده کنید. همچنین روند پیشرفت هفتگی تان برای شما ارسال می شود که مدام مورد ارزیابی قرار می گیرید. طبق تحقیقاتی که توسط تیم Busuu و دانشگاه سیتی نیویورک و دانشگاه کارولینای جنوبی در سال 2016 صورت گرفت، مشخص شد که 22 ساعت آموزش در Busuu معادل یک ترم یادگیری زبان در کالج است.

 

Word Games

این نرم افزار باعث بهبود مهارت واژگان شما می شود. این اپلیکیشن یکی از بهترین ها ست که با الگوریتم های علمی کار می کند و به شما کمک می کند انگلیسی را به شیوه ای مؤثر بیاموزید. بازی های جذاب این اپلیکیشن به شما در یادگیری کلمات جدید ، دستور زبان و هجی ها کمک می کند. این اپلیکیشن برای افرادی است که می خواهند مهارت های واژگان ، خواندن ، صحبت کردن و نوشتن خود را بهبود بخشند. محتوای شخصی شده و استفاده از لغات بیشتر باعث کسب نمره خوبی در امتحانات ورودی مانند CAT ، GRE ، GMAT ، IELTS ، TOEFL و می شود.نسخه حرفه ای Word Games دارای محتوای غنی با کیفیت خوب است که دارای واژگان گسترده تری می باشد.

 

نرم افزار آموزش زبان Memrise

 

Memrise یکی از بهترین نرم افزار های یادگیری زبان انگلیسی است که از سیستم یادگیری استفاده می کند تا این فرایند را سرگرم کننده ، ساده و اعتیاد آور کند. شما می توانید مکالمات کاربردی در دنیای واقعی را در این برنامه بیاموزید.دروس انگلیسی در Memrise به مبتدیان یاد می دهد که مانند یک محلی صحبت کنند.در اپلیکیشن ممرایز یادگیری زبان انگلیسی بر مبنای زبان فارسی امکان پذیر است و شما فقط باید در سایت ممرایز ثبت نام انجام دهید.

 

برنامه آموزش زبان Babbel

 

Babbel یک برنامه زبان عالی با تمرکز روی واژگان است. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا با تکمیل و تکرار عبارات ، زبان را درک کنند. این برنامه شامل چهار رویکرد مختلف است که شامل تشخیص صدا ، تشخیص تصویر ، املا و پر کردن جاهای خالی است. Babbel بیشتر بر کیفیت یادگیری تمرکز کرده است. در دروس مختلف این برنامه مباحث مربوط به دنیای واقعی مطرح شده است که موجب می شود یاد بگیرید که چگونه خود را معرفی کنید ، غذا سفارش دهید و در سفر مکالمات ساده انجام دهید.این نرم افزار دارای دروس آموزشی برای 14 زبان دنیاست.

 

نرم افزار آموزش زبان FluentU

 

برنامه ی فلوئنت یو FluentU واقعا در بین سایر نرم افزار های آموزش زبان انگلیسی برجسته است و بخاطر شیوه ی کاربردی آموزش در بین کاربران بسیار محبوب است. اما تنها مشکل آن این است که رایگان نیست که با توجه به امکاناتی که در اختیار قرار می دهد واقعا به صرفه است ( قیمت: از 20 دلار در ماه ). FluentU با بهره بردن از ابزارهای دنیای واقعی مانند فیلم، موسیقی ، تبلیغات ، اخبار ، سریال ، انیمیشن و گفتگوهای الهام بخش یادگیری زبان انگلیس را لذت بخش می کند.

FluentU به شما کمک می کند تا به راحتی در طول زمان به زبان و فرهنگ انگلیسی عادت کنید. شما انگلیسی را همان گونه که در زندگی واقعی صحبت می شود یاد می گیرید . FluentU تماشای فیلم های انگلیسی زبان را بسیار آسان می کند. شما با کلیک روی هر کلمه ای می توانید تعاریف و مثال های مفید مرتبط را ببینید. همچنین در هر ویدئو آزمونی طراحی شده است تا آموخته های شما را مورد ارزیابی قرار دهد. بهترین بخش برنامه این است که واژگانی که در هر ویدئو یاد می گیرید ، ردیابی می شود و برنامه به شما مثال ها و فیلم هایی بر اساس کلماتی که قبلاً آموخته اید پیشنهاد می کند.

 

نرم افزار آموزش زبان TANDEM

 

این اپ بیشتر بر روی مهارت صحبت کردن SPEKING متمرکز شده است به این صورت که ابتدا شرایط و سطح شده را بررسی کرده و شما را از طریق متون، فایلهای صوتی و چت ویدیویی با افرادی که زبان مادری شان انگلیسی است مرتبط می کند تا با یکدیگر صحبت کنید.

 

نرم افزار Learn English Grammar

 

این یک برنامه ساده و در دسترس برای یادگیری زبان انگلیسی است که به منظور کمک به تقویت و بهبود گرامر طراحی شده است.در Learn English Grammar دوازده موضوع گرامر با 20 فعالیت در هر بخش در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد.

 

LingoDeer

 

این نرم افزار به شما این امکان می دهد تا با یک روش متنی و ساختاری متناسب با آن تعامل برقرار کنید. کاربران می توانند با توجه به سطح توانایی خودشان از این برنامه استفاده کنند. بوسیله ی مطالعه خودآموز ، این دروس انگلیسی و تمرینهای مرور بعدی بر مهارتهای خواندن ، گوش دادن و نوشتن تمرکز دارند تا به مرور لغات کاربردی بپردازید و اصطلاحات و گرامر را بیاموزید. این برنامه شامل موضوعات روزمره و دقیق است که هدف آن افزایش تدریجی آشنایی شما با زبان انگلیسی است. همچنین این برنامه در برگیرنده ی بسیاری از زبانهای آسیایی می باشد. LingoDeer برای زبان آموزان مبتدی و نوجوان بسیار مناسب می باشد.

 

MindSnacks

 

نر م افزر MindSnacks به خاطرداشتن رابط کاربری سرگرم کننده و ساده مشهور است. MindSnacks به کمک سرگرمی آموزش می دهد. به جای مطالعه لیست های بی پایان کلمات ، اکنون با بازی های سرگرم کننده آن ها را یاد بگیرید

 

Mosalingua

 

هدف این برنامه بیشتر آموزش واژگان انگلیسی است. مخصوصا که یادگیری کلمات اکثر مواقع با فراموشی همراه است . بدین منظور Mosalingua سعی می کند با استفاده از روشی به نام SRS این مشکل را حل کند SRS مخفف Spaced Repetition Software است و در اصل ، این نرم افزاری است که به منظور کمک به شما در مرور کلمات درست قبل از فراموش کردن آنها ، طراحی شده است.

 

نرم افزار آموزش زبان Hello-Hello English

 

در برنامه Hello-Hello Englishشیوه ای جالب برای آموزش زبان انگلیسی توسط آمریکا برای زبان آموزان طراحی شده است. در این برنامه تمرین ها و فعالیت ها گاها به صورت ویدئو یا انیمیشن هایی وجود دارند و در بعضی مواقع باید مکالمات کوتاهی انجام دهید.در این اپلکیشن بیشتر از 30 درس متنوع برای تقویت و بهبود مکالمه وجود دارد.این نرم افزار دارای امکان جالبی است به این صورت که اگر سوالی برایتان پیش بیاید می توانید به طور مستقیم از یک معلم زبان انگلیسی سوال کنید که این ویژگی باعث محبوبیت بیشمار این برنامه در دنیا شده است.همچنین می توان به نمونه هایی از اپلیکیشن های ایرانی در زمینه ی آموزش زبان انگلیسی مانند نرم افزار چکامه و آموزش زبان نصرت اشاره کرد.

 

نرم افزار های آموزش زبان انگلیسی به کودکان

برای آموزش واژگان زبان انگلیسی به صورت اختصاصی می توان از نرم افزار های زیر نیز استفاده کرد.

Learn English Vocabulary – 6،000 Words

اپلیکیشن ۵۰۴ واژه ضروری

اپلیکیشن واژه آموز

 

نرم افزار Word of the Day

اپلیکیشن وردآپ wordup نرم افزاری بسیار کاربردی برای تقویت دامنه لغات می شاد که علاوه بر ارائه معنی کلمات و مثال های متعدد استفاده از هر کلمه در فیلم، آهنگ، کتاب یا سخن بزرگان، لغات را به طور منظم دوره میکند و آزمون و بازی نیز دارد. نرم افزار Sentence Master Proبرنامه ی محبوب دیگری است که با استفاده از بازی های ماجراجویانه و جذاب به شما کمک می کند تا جمله بندی وترکیب کلمات را به راحتی یاد بگیرید.

 

از برنامه های زیر نیز می توان برای اهداف خاص مثلا شرکت در آزمون های تافل و آیلتس بهره برد

نرم افزار زبان پارس

برای تقویت مهارت صحبت کردن برنامه های زیر نیز می تواند مفید باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.